Touchflow
Sabine Hahn
Virieusingel 8
5301GB Zaltbommel
0345-533203
s.hahn@touchflow.nl

 

6 Voedingstips om een hogere weerstand te krijgen

Veel mensen om me heen zijn verkouden of onderweg. Met voeding en een paar simpele aanvullingen kun je zelf veel doen. Gewoon een aantal zaken op een rij.

Tip 1 Zorg goed voor je darm
Onze darm is met een oppervlakte van bijna een voetbalveld ons grootste contact met de buitenwereld. Sorry, je darm is geen binnenwereld maar een naar binnen gekeerde buitenwereld. In je darm worden alle stoffen die opgenomen moeten worden opgenomen en de stoffen die er niet horen worden er uitgekieperd. Het resultaat zie je dagelijks in de toiletpot……althans, dat zou moeten….. Aloe vera kan daar een perfecte ondersteuner bij zijn….

Tip 2 Zorg voor goede vezels
Groente en aloe vera zorgen voor een goede vezelvoorziening in je darm. Hierdoor kunnen de goede bacteriën beter groeien en dan is er dus simpelweg geen ruimte voor slechte bacteriën. Het lijkt een beetje simpel, en dat is het ook…..het gaat gewoon om concurrentie. Daarom adviseer ik dagelijks 1 kilo biologische groenten per persoon. Veel menen vinden dat veel, een alternatief is aloe vera dranken gecombineerd met zo veel mogelijk groeten. Let wel op de kwaliteit, het gaat om zuiver aloe vera.

Tip 3 Eet geen brood en nachtschade
Beide tasten ze de functie van de darmwand aan. Om precies te zijn, ze vallen de tight junctions aan. Dit zijn een soort douane poortjes die precies weten welke stoffen wel en niet doorgelaten mogen worden. Als je brood , paprika, tomaat of aubergines rauw eet worden de douane beambten aangevallen en is je weerstand dus verlaagt. Beter dus niet eten.

Tip 4 Zorg voor omega 3 en vit D
Om je weerstand goed te houden kun je gewoon vis eten. Met 3 tot 4 harinkjes per dag kom je een aardig eind. Als je dit niet doet dan is het eten van een pil wel noodzaak. Zorg voor geode kwaliteit omdat een slechte kwaliteit zware metalen kan bevatten.

Tip 5 Fruit mag ook
In fruit zit onder andere vitamine C. Vitamine C is een belangrijke stof, de eerder genoemde voorwaarden zijn echter belangrijker. Eet de helft van de hoeveelheid fruit dan je van de groenten eet. Anders is het ook gewoon een suikeraanval.

Tip 6 Eet in het seizoen
De groenten die in het seizoen rijpen leveren voor ons precies die stoffen die belangrijk zijn om de weerstand te verhogen. Wortels en knollen groeien onder de grond. Om niet te worden opgegeten hebben ze een specifieke afweer tegen schimmels, virussen en bacteriën (alleen als je biologisch eet). Die stoffen heten salvestrolen en zijn beschermend voor ons.

 

s