Touchflow
Sabine Hahn
Virieusingel 8
5301GB Zaltbommel
0345-533203
s.hahn@touchflow.nl

 

4 feiten na anti-biotica gebruik

Feit 1 De darm wordt niet zuur genoeg
Door het anti-biotica gebruik wordt de darm minder zuur. Dit is een omgeving waar transiente bacteriën (bacteriën die je liever voorbij ziet gaan en niet ziet blijven) kunnen groeien. Hierdoor ontstaat er een relatief tekort aan residente bacteriën (bacteriën die je graag een verblijfplaats geeft). Door deze situatie kan de darmwand sneller aangevallen worden en zal het immmuunsysteem verzwakt worden. Je bent hiermee gevoeliger geworden voor een nieuwe bacterie aanval.

Feit 2 Je darm wil graag balans
Na een anti-biotica kuur adviseer ik daarom altijd een probioticakuur. Hierdoor verschuift de balans weer de geode kant op en is er minder plek voor de bacterien die je graag wilt laten vertrekken en kunnen de andere bactereien hiermee een goede plek afdwingen in de darm en aan de darmwand. Hierdoor wordt het immuunsysteem weer beter beschermt. Bij het uitzoeken van een probioticum let je op een aantal zaken; zo veel als mogelijk ‘beestjes; liever in de biljoenen dan in de miljoenen; je let op het feit dat je het liefst een aantal verschillende ‘bacteriestammen’ hebt. Bij voorkeur minimaal 6 verschillende stammen en je let op het feit dat het pilletje precies in de darm werkt en niet al door het maagzuur ‘om zeep’ geholpen is. www.aloe-info.nl voor een goede probioticum.

Feit 3 De darm wil ook een prebioticum
Goede bacterien hebben vezels nodig om op te kunnen groeien. Dat is de reden dat vooral het eten van groenten ervoor zorgt (en ook een beetje fruit) dat die vezels in voldoende mate aanwezig zijn. Zorg dan wel voor die ene kilo per dag als basis. Mocht je dat nu niet redden die kilo aan groeten dan kun je ook de aloe vera dranken gaan toevoegen.

Feit 4 ook yoghurt kan helpen
Yoghurt bacteriën hebben ook geode eigenschappen om de darmflora te verbeteren. Liefst biologische yoghurt want die is echt effectieve. Neem ook lekkere vette yoghurt en geniet ervan. Stress is nu helemaal niet handig. Doe wat fruit en wat noten in je yoghurt en je bent heel goed bezig. Eet smakelijk en blijf gezond!

 

s